Καρδιά και εμμηνόπαυση

Πριν από μερικές δεκαετίες η έγνοια κάθε γυναίκας για την καρδιαγγειακή νόσο (δηλαδή μια από τις ακόλουθες παθήσεις: στηθάγχη, έμφραγμα, καρδιακή ανεπάρκεια, αγγειακά ανευρύσματα, εγκεφαλικά επεισόδια) αφορούσε μόνο τον άνδρα της… Τα τελευταία χρόνια ξέρουμε ότι δεν είναι μόνο «ανδρικό προνόμιο» το πρόβλημα αυτό, αφού η συχνότητα προσβολής και του γυναικείου φύλου από καρδιαγγειακά νοσήματα ολοένα αυξάνεται.

περισσότερα
 

Βιταμίνες: Μύθοι & Πραγματικότητα

Πολύς λόγος γίνεται κάθε τόσο για τη σημασία και αξία των βιταμινών στη διατήρηση και ενίσχυση της υγείας μας. Ακούγονται απόψεις που πολλές φορές φθάνουν ή και ξεπερνούν τα όρια της υπερβολής. Βλέπουμε στη τηλεόραση διαφημίσεις, που λίγο πολύ τους δίνουν μαγικές ιδιότητες και τις συστήνουν σαν λύση για κάθε μας πρόβλημα. Άλλοτε πάλι ακούγονται τελείως αντίθετες απόψεις, που υποτιμούν ή και απαξιώνουν τη βιολογική τους αξία. Ας δώσουμε λοιπόν μια σφαιρική και αντικειμενική διάσταση στο θέμα, με βάση τα τελευταία επιστημονικά δεδομένα.

περισσότερα
 

Παιδική παχυσαρκία

Παίξτε στους δρόμους!
Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο αύξηση της συχνότητας εμφάνισης της παιδικής παχυσαρκίας. Η αύξηση της παχυσαρκίας των παιδιών είναι ανάλογη αυτής των ενηλίκων, αφού το 2040 το 40% των ενηλίκων θα είναι παχύσαρκοι και κάτι ανάλογο θα αφορά τα παιδιά. Πρόσφατες μελέτες στην Ελλάδα, σε 18.045 παιδιά ηλικίας 2-19 ετών έδειξαν ότι το 31,6% των αγοριών και το 26,5% των κοριτσιών ηλικίας 13-17 ετών έχουν υπερβάλλον σωματικό βάρος. Είχε προηγηθεί μια ανάλογη μελέτη τη διετία 1990-1991, σε 6.448 παιδιά ίδιας ηλικίας, η οποία είχε δείξει ποσοστό παχυσαρκίας γύρω στο 17,3% συνολικά, χωρίς διαφορά ανάμεσα στα δύο φύλα. Παρατηρείται δηλαδή μια αύξηση της παχυσαρκίας στα παιδιά, με μεγαλύτερη ποσοστιαία επίπτωση στα αγόρια έναντι των κοριτσιών.

περισσότερα
 

Καρδιαγγειακά νοσήματα: Πόσο ενημερωμένοι είμαστε;

Σήμερα είναι ευρύτατα γνωστό ότι τα καρδιαγγειακά νοσήματα αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα ιατροκοινωνικά προβλήματα των αναπτυγμένων οικονομικά κρατών, σε παγκόσμιο επίπεδο. Ιστορικά και κοινωνικοοικονομικά φαίνεται πλέον ότι η άνοδος του βιοτικού επιπέδου των λαών συνοδεύεται και με άνοδο της συχνότητας εμφάνισης αυτών των νοσημάτων. Και, όταν μιλάμε για καρδιαγγειακά νοσήματα, εννοούμε όλα αυτά που έχουν σαν βάση την αθηρωματική πλάκα, δηλαδή τη συσσώρευση διαφόρων λιπαρών και άλλων ουσιών στο τοίχωμα των αρτηριών, που προκαλεί εμπόδιο στην ομαλή ροή του αίματος ή και πλήρη απόφραξη του αγγείου στην ακραία του μορφή. Έτσι εμφανίζονται, ανάλογα με την εντόπιση των αρτηριών, τα αντίστοιχα κλινικά φαινόμενα.

περισσότερα
 

Χοληστερόλη, τριγλυκερίδια και λιπαρά οξέα: Τα ευαίσθητα λιπίδια

Με τον όρο λιπιδαιμικό προφίλ εννοούμε τα επίπεδα των λιπιδίων (χοληστερόλη, τριγλυκερίδια, κορεσμένα, ακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα) στο αίμα. Έχει δοθεί ιδιαίτερη δημοσιότητα στη σημασία που έχουν οι τιμές αυτών των λιπιδίων για την υγεία του ανθρώπου. Έτσι, σήμερα είναι ευρύτατα διαδεδομένη η μέτρηση αυτών των τιμών, ενώ σε ένα ποσοστό υπάρχει και υπερβολή στην αξιολόγησή τους ή ακόμη και ημιμάθεια, γεγονός ακόμα πιο επικίνδυνο.

περισσότερα
 

Ποια είναι η σπουδαιότητα του γάλακτος στην καθημερινή διατροφή των παιδιών;

Οι καθημερινές ανάγκες ενός παιδιού σε ενέργεια, ασβέστιο, πρωτεΐνες, φωσφόρο και βιταμίνες είναι ιδιαίτερα αυξημένες. Έρευνες σε παιδιά σχολικής ηλικίας έδειξαν ότι οι σύγχρονες διατροφικές συνήθειες δεν εξασφαλίζουν πάντοτε τη συνιστώμενη ποσότητα θρεπτικών συστατικών, που είναι απαραίτητη για την σωστή ανάπτυξή τους.

Το πλήρες φρέσκο γάλα είναι πλούσια πηγή όλων των παραπάνω συστατικών. Εξασφαλίζει στα παιδιά δύναμη, αντοχή, ζωντάνια και ικανότητα συγκέντρωσης κατά την διάρκεια των μαθημάτων τους.

 

Γιατί το γάλα θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μας διατροφής;

Το γάλα είναι μία από τις πιο σημαντικές τροφές για τον άνθρωπο. Είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και θεωρείται πλήρης τροφή για τον ανθρώπινο οργανισμό. Το γάλα αποτελεί βασική τροφή για τα παιδιά, τους εφήβους, αλλά και τους ενήλικες. Η υψηλή συγκέντρωση ασβεστίου και άλλων θρεπτικών συστατικών, όπως φωσφόρος, βιταμίνες και υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνες, καθιστούν το γάλα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μας διατροφής. Ενδεικτικά 2 ποτήρια (500 ml) φρέσκου γάλακτος καλύπτουν το 81% των καθημερινών αναγκών του οργανισμού μας σε ασβέστιο.

 

Γιατί το γάλα θεωρείται μία από τις σημαντικότερες πηγές ασβεστίου;

Όπως όλοι γνωρίζουμε το ασβέστιο είναι αναγκαίο για το χτίσιμο των οστών και την καλή υγεία των δοντιών μας, ενώ το γάλα και γενικότερα τα γαλακτοκομικά προϊόντα θεωρούνται μία από τις σημαντικότερες πηγές ασβεστίου, γιατί:

περισσότερα
 

Τα γάλατα με χαμηλά λιπαρά όπως το Ελαφρύ 1,5% και το Άπαχο 0% έχουν την ίδια θρεπτικά αξία με το Πλήρες 3,5% φρέσκο γάλα;

Το Ελαφρύ 1,5% και το Άπαχο 0% γάλα έχουν περίπου την ίδια διατροφική αξία σε σχέση με το Πλήρες 3,5% γάλα και είναι η ιδανική λύση για όσους επιζητούν μία ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή με χαμηλά λιπαρά και λιγότερες θερμίδες. Μία ματιά στον παρακάτω πίνακα το αποδεικνύει:

περισσότερα
 

Το γιαούρτι περιέχει τις ίδιες βιταμίνες με το γάλα;

Από άποψη βιταμινών, το γιαούρτι θεωρείται εξίσου καλή πηγή με το γάλα. Το ίδιο συμβαίνει και με το ασβέστιο στο οποίο είναι πλούσιο το γιαούρτι και μπορεί ένα άτομο να καλύψει το 50% των ημερήσιων αναγκών του σε ασβέστιο εάν καταναλώσει 230-250γρ γιαούρτης.

 

Η οστεοπόρωση "χτυπά" μόνο τις γυναίκες;

Η οστεοπόρωση χτυπά άνδρες και γυναίκες.

Οι διαιτολόγοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και συστήνουν σε άνδρες και γυναίκες να θωρακίσουν τον οργανισμό τους με μία διατροφή πλούσια σε ασβέστιο, έτσι ώστε να προλάβουν την εμφάνιση και να περιορίσουν την εξέλιξη της οστεοπόρωσης.

περισσότερα
 

Τι είναι χοληστερίνη;

Η χοληστερίνη (ή χοληστερόλη) ανήκει στα λιπίδια του οργανισμού (φωσφολιπίδια, τριγλυκερίδια κ.α) τα οποία αποτελούν συστατικά ορμονών ή δομικών στοιχείων των κυτταρικών μεμβρανών.

Επομένως, η χοληστερίνη δεν αποτελεί μια ανεπιθύμητη ουσία για τον ανθρώπινο οργανισμό. Είναι μια πολύ χρήσιμη και απαραίτητη ουσία. Απεναντίας, ανεπιθύμητη είναι η υπερβολική ποσότητά της στον οργανισμό, γιατί εναποτίθεται στα τοιχώματα των αρτηριών.

περισσότερα
 

Πόσο φρέσκο είναι το γάλα της ΜΕΒΓΑΛ;

Το φρέσκο γάλα ΜΕΒΓΑΛ αμέσως μετά το άρμεγμα του, συλλέγεται σε ειδικές δεξαμενές ψύξης και μέσα σε λίγες ώρες μεταφέρεται με τα φορτηγά-ψυγεία στις σύγχρονες εγκαταστάσεις της εταιρείας, που βρίσκονται στην καρδιά της Μακεδονίας. Οι μικρές αποστάσεις και το σύντομο χρονικό διάστημα, μέσα στο οποίο μεταφέρεται η πρώτη ύλη από τους παραγωγούς γάλακτος στη ΜΕΒΓΑΛ, διασφαλίζουν την καλύτερη ποιότητα και διατηρησιμότητα του ΦΡΕΣΚΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ.

Στο εργοστάσιο το γάλα, ελάχιστες μόνο ώρες από το άρμεγμα, υπόκειται σε όλες τις απαραίτητες διεργασίες, όπως παστερίωση και ομογενοποίηση και υποβάλλεται με τη βοήθεια της υψηλής τεχνολογίας σε λεπτομερειακούς και συνεχείς ελέγχους. Στη συνέχεια το γάλα συσκευάζεται, για να φτάσει ολόφρεσκο στο σπίτι μας.

 

Είναι υγιεινά τα γιαούρτια με 0% λιπαρά;

Βεβαιότατα. Μάλιστα συνιστώνται ανεπιφύλακτα σε καταναλωτές που έχουν προβλήματα με αυξημένα ποσά τριγλυκεριδίων και χοληστερόλης γιατί απλά αυτά υπάρχουν στα λιπαρά. Εφόσον τα λιπαρά έχουν αφαιρεθεί από τα γιαούρτια, τότε μπορούν να καταναλώνονται και από ανθρώπους που κάνουν ειδική αγωγή με τρόφιμα με μειωμένα λιπαρά ή χοληστερόλη. Τέλος παραμένουν αναλλοίωτα θρεπτικά συστατικά όπως πρωτεΐνες, ιχνοστοιχεία, βιταμίνες.

 

Αθλούμαι και ο οργανισμός μου χρειάζεται να λαμβάνει περισσότερες πρωτεΐνες. Το γιαούρτι προσφέρει τις πρωτεΐνες που χρειάζεται οργανισμός μου;

Το γιαούρτι είναι άριστη πηγή ζωικών πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, η οποία εκτιμάται (με κλίμακα το 100) σε 87% σε σύγκριση με 84% του γάλακτος και 75% περίπου εκείνης των πρωτεϊνών του κρέατος. Επιπλέον, οι πρωτεΐνες της γιαούρτης είναι περισσότερο εύπεπτες από εκείνες του γάλακτος, γεγονός που αποδίδεται στις μεταβολές που προκαλούνται κυρίως από την ζύμωση.

 

Γιατί το γιαούρτι έχει ιδιαίτερη γεύση;

Το γιαούρτι είναι ένα γαλακτοκομικό προϊόν που παράγεται ύστερα από ζύμωση του γάλακτος με ειδικά οξυγαλακτικά βακτήρια. Τα βακτήρια αυτά είναι ένας συνδυασμός γαλακτικού βακίλου (Lactobacillus bulgarius) και ενός γαλακτικού στρεπτόκοκκου (Streptococcus thermophilus), τα οποία δρώντας από κοινού προκαλούν την πήξη του γάλακτος και διαμορφώνουν τα ιδιαίτερα γευστικά χαρακτηριστικά της γιαούρτης.

 

Ποια είναι τα κύρια συστατικά ενός τυριού;

Τα βασικότερα συστατικά για την παρασκευή τυριού είναι τα παρακάτω:


Γάλα: Αποτελεί την βασική πρώτη ύλη. Το είδος του κάθε τυριού εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό, από το είδος του γάλατος που χρησιμοποιείται ως α' ύλη (πρόβειο ή αγελαδινό, πλήρες ή αποβουτυρωμένο κλπ)
 

περισσότερα
 

Ποιο τυροκομικό προϊόν ΜΕΒΓΑΛ έχει τη μικρότερη περιεκτικότητα σε αλάτι;

Η περιεκτικότητα αλατιού των περισσότερων τυροκομικών προϊόντων είναι από 2,8% έως 3,2%.

Το μόνο προϊόν που έχει ιδιαίτερα χαμηλή περιεκτικότητα αλατιού, είναι το Ανθότυρο, το οποίο περιέχει μόλις 0,6% έως 0,9% αλάτι στη σύνθεσή του. Το Ανθότυρο παρασκευάζεται από τυρόγαλα (ορό φέτας ή κασεριού) με την προσθήκη πρόβειου γάλακτος. Λόγω της σύνθεσής του (τυρί τυρογάλακτος με χαμηλή περιεκτικότητα αλατιού) είναι πιο εύπεπτο από τα υπόλοιπα τυριά και ενδείκνυται για όσους ακολουθούν ειδική δίαιτα στην οποία συνίσταται μικρή ποσότητα αλατιού, όπως δίαιτα απώλειας βάρους, υπέρτασης κ.α.
 

 
επιστροφή